
Meșteri populari din sudul Moldovei, Vaslui şi Galați învață să facă afaceri din meșteșugărit

Un grup de meșteri populari din Regiunea de Dezvoltare Sud a Republicii Moldova și județele Vaslui și Galați, România, împreună cu echipa unui proiect transfrontalier de renaștere a meșteșugurilor populare, s-au întrunit recent la Vadul lui Vodă pentru o sesiune de instruiri şi schimb de experiențe, comunică MESAJ.md.
„Renașterea meșteșugurilor populare autentice - moștenire culturală comună ca punct focal pentru dezvoltarea economică și turistică durabilă" este un proiect, implementat de către Agenția de Dezvoltare Regională Sud din Republica Moldova, în calitate de Beneficiar Lider, în parteneriat cu Asociația „ART - Meșteșugurile Prutului" din Iași, România, în calitate de beneficiar partener.
Obiectivul general al proiectului constă în îmbunătățirea potențialului turistic al zonei transfrontaliere din Regiunea de Sud cu o nouă activitate economică legată de meșteșugurile tradiționale. Acestea sunt văzute ca o modalitate de creștere a veniturilor din activitățile turistice și de păstrare a codului genetic al identității naționale a comunităților de pe ambele părți ale râului Prut, care au moștenit patrimoniul cultural comun ca urmare a evoluției istorice.
“Am așteptat mult întâlnirea fizică a grupului țintă si a echipei de implementare pentru prima instruire rapidă. “A fost o atmosferă de lucru interactivă foarte bună, cunoașterea reciprocă si schimbul de idei arată cât de necesară este o asemenea întâlnire. Unitatea de limbă si tradiții, asemănări si deosebiri in existenta meșteșugurilor tradiționale au făcut această întâlnire foarte instructiva si interesantă. Organizarea la standarde ridicate este rezultatul efortului echipei de proiect din Republica Moldova, cărora le aducem calde mulțumiri", a apreciat Silvia Cozmîncă, președintele Asociației "Art - Meșteșugurile Prutului" din România, citată de MESAJ.md.
O a doua sesiune va fi desfășurată în Iași și va fi axată pe Competențe de marketing privind autenticitatea și calitatea produsului, raportul preț - calitate, echilibrul dintre autenticitate și cererea în evoluție a consumatorilor, promovarea patrimoniul cultural prin produsele meșteșugărești și păstrarea tradițiilor locale valorificate, în special, în scop turistic.
Comentarii ()