
Nici 11 milioane de euro nu l-au salvat pe Igor Dodon

Kremlinul și-a propus, în campania pentru alegerile prezidențiale din 2020 în Republica Moldova, să investească peste 11 milioane de euro pentru a-l face pe candidatul pro-rus, Igor Dodon, din nou președinte al Republicii Moldova și pentru a-și consolida influența în Europa Centrală, scriu jurnaliștii de la ziarul german Bild.
Bild a publicat miercuri, 23 iunie, un document despre care spun că l-au obținut în exclusivitate de la Serviciul de Informații și Securitate din Republica Moldova (SIS), potrivit căruia, din suma menționată urmau să fie finanțate surse mass-media, comentatori pe rețelele sociale, sondaje, canale de telegram, și multe altele, cu scopul de a influența rezultatul alegerilor.
Per total, Kremlinul ar fi intenționat să investească circa 11,453 milioane de euro în campania electorală a lui Igor Dodon. Patru milioane de euro erau destinați cumpărării „candidaților prietenoși” care să implementeze politica Kremlinului în Moldova după alegeri, 528.000 de euro urmau să meargă la „proiecte media” de propagandă, 393.000 de euro - către observatorii electorali străini și jumătate de milion de euro au fost destinați pentru „procesarea rezultatelor de către Comisia Electorală Centrală” - ultimul as din mâneca Kremlinului, în cazul în care candidatul pro-rus pierde alegerile.
Potrivit Bild, în iulie 2020, serviciul secret al Republicii Moldova a identificat mai multe „proiecte” pe care Kremlinul începea sau intenționa să le implementeze pentru a influența alegătorii. „Unele dintre aceste proiecte sunt atât de obscure, încât caracterul lor pro-rus și anti-european devine evident doar la a doua vedere”, spun ziariștii de la Bild.
Comentarii ()