
A apărut bateria viitorului: nu folosește metale rare și se încarcă în 90 de secunde

Mahle Powertrain și Allotrope Energy au dezvoltat o baterie litiu-carbon care nu folosește pământuri rare și care se încarcă foarte rapid. Acumulatorul combină avantajele unui supercapacitor cu cele ale unei baterii litiu-ion.
Bateriile sunt o componentă vitală a unui vehicul electric, iar marile companii din domeniu caută încontinuu soluții pentru a le face cât mai eficiente cu putință.
Mahle Powertrain și Allotrope Energy și-au unit acum forțele și au prezentat o baterie inovatoare, litiu-carbon, care îmbină avantajele unui supercapacitor cu cele ale unei baterii "obișnuite" litiu-ion.
Mai mult, nu folosește pământuri rare (un grup de 17 elemente extrem de importante, socotite critice pentru asamblarea a aproximativ un sfert din tehnologia actuală) și se încarcă într-un timp foarte scurt. Totodată, rata de degradare a bateriei este mai mică, comparativ cu una litiu-ion, și este stabilă la temperaturi înalte.
Pe scurt, poate funcționa fără un sistem de răcire complex și fără un sistem de gestionare termică elaborat. Durata de viață, susțin inventatorii, este de peste 100.000 de cicluri.
Ca studiu de caz, Mahle a analizat mopedurile electrice, destinate livrărilor.
Pentru o autonomie de 25 de kilometri, un asemenea moped echipat cu o baterie litiu-ion de 500 Wh ar avea nevoie de 30 de minute pentru o încărcare. În acest caz, bateria ar trebui înlocuită o dată la un an sau doi.
Bateria litiu-carbon ar putea fi încărcată în doar 90 de secunde, cu o viteză de încărcare de 20 kW.
Comentarii ()