
Primul tren diesel românesc a fost fabricat la Pașcani

Întreprinderea Electroputere VFU Pașcani, din județul Iași, a produs primul tren diesel românesc. Garnitura are trei vagoane moderne și costă aproape 5 milioane de euro, informează MESAJ.md.
Potrivit reprezentanților companiei, trenul este dotat cu echipamente atât din străinătate, cât și din România. Pe liniile de cale ferată din țară, trenul poate circula cu o viteză de până la 120 km/h, însă are capacitatea de ajunge și la 200 km/h.
Garnitura are 164 de locuri pe scaune, are climatizare și este proiectată la nivel de standarde europene. De asemenea, trenul se poate transforma destul de simplu din automotor diesel în unul electric.
Doar 40% din rețeaua feroviară românească este electrificată, iar după 1989 nu s-a mai continuat cu electrificarea, astfel că trenurile diesel sunt încă de bază chiar și pe unele magistrale importante.
Mesaj.md precizează că începând cu anul 2012 întreprinderea din Pașcani a reutilat cinci garnituri de tren Diesel D1 de producţie ungară, care au fost livrate Căii Ferate din Moldova.
Comentarii ()