
Persoanele care solicită cetăţenie română vor comunica cu autoritățile prin e-mail

Ministerul Justiţiei din România a anunţat că a aprobat o ordonanţă de urgenţă care instituie procedura de comunicare prin mijloace electronice în cazul solicitărilor de acordare a cetăţeniei române, anunță MESAJ.md.
Potrivit Ministerului de la București, noile prevederi permit îndeplinirea procedurii de comunicare a ordinelor de acordare/redobândire a cetăţeniei române la adresa de poştă electronică indicată de solicitant în cuprinsul cererii depuse.
Astfel, se stabileşte dreptul solicitanţilor de a opta sub semnătură, la depunerea cererii de cetăţenie, pentru recepţionarea corespondenţei prin mijloace electronice, comunicarea fiind însoţită de semnătura electronică extinsă a Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, bazată pe un certificat calificat, care va înlocui ştampila instituţiei şi semnătura preşedintelui Autorităţii,.
Până în prezent, procedura comunicării corespondenţei şi a ordinelor preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie cu privire la aprobarea/respingerea cererilor de acordare/redobândire a cetăţeniei române se face prin scrisoare poştală transmisă cu confirmare de primire. Anual, Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie transmite peste 100.000 de scrisori recomandate, în străinătate în marea lor majoritate, prin serviciile oferite de Poşta Română.
Comentarii ()