
Experţii caută locul de amplasare pentru podul Cosăuţi-Yampil

Companii de proiectare din Ucraina și Moldova au prezentat mai multe variante de stabilire a poziției amplasării podului rutier transfrontalier peste râul Nistru, inclusiv a drumurilor de acces către acesta. Întrunirea experţilor din ambele ţări a avut loc în localitatea Cosăuți, raionul Soroca, de unde urmează să fie implementat proiectul de construcție a podului, situat între Cosăuți și orașul Yampil (Ucraina), comunică MESAJ.md.
Părțile au vizitat trei locații potențiale de amplasare a podului peste râul Nistru din localitatea Cosăuți și au determinat o variantă preliminară de amplasare a acestuia. Podul peste râul Nistru, situat între Cosăuți și Yampil va avea o lungime de circa 641 de metri, 2 benzi de circulație, 2 benzi de siguranță, 2 piste pentru cicliști, 2 trotuare pietonale și o estacadă cu o lungime de circa 667 de metri pe partea ucraineană, conform Administraţiei de Stat a Drumurilor.
De asemenea, drumul de acces cu o lungime de circa 7 km este preconizat în preajma localităților Cosăuți și Iorjnița, ajungând spre drumul de ocolire al municipiului Soroca. Acest drum va asigura conexiunea dintre podul peste Nistru cu drumul național R14.1 R14 – Cosăuți – frontiera cu Ucraina și va fi construit din mijloacele financiare ale Republicii Moldova.
Podul peste râul Nistru este de o importanță strategică pentru Republica Moldova. Acesta va asigura un coridor de tranzitare a teritoriului Republicii Moldova către Uniunea Europeană, inclusiv va reduce considerabil timpul de deplasare din Chișinău spre Kiev. Lucrările de construcție a podului peste râul Nistru se vor desfășura din mijloacele financiare ale Ucrainei.
Consultările privind construcția podului peste râul Nistru au avut loc cu participarea reprezentanților Administrației Regionale de Stat Vinița, Agenției de Stat a Drumurilor (Ucraina), Ministerului Economiei și Infrastructurii al Republicii Moldova, Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Regionale, Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene, Administrației de Stat a Drumurilor, Serviciului Vamal, Poliției de frontieră, companiilor de proiectare a celor două țări și a altor instițuții publice.
Comentarii ()