
Ministrul Anatolie Topală, în vizită de lucru la Căușeni

Activitatea instituţiilor de învățământ din raionul Căușeni şi principalele proiecte inițiate în domeniul educației din Republica Moldova au fost discutate astăzi, 1 decembrie 2022, în cadrul ședinței Consiliului Raional Căușeni, la care a participat ministrul Educației și Cercetării Anatolie Topală. La ședință au fost prezenți reprezentanți ai conducerii raionului, Direcției Educație, cultură, tineret, sport și turism, precum și managerii instituţiilor de învățământ din raion.
Ministrul Anatolie Topală a vorbit despre prioritățile Ministerului Educației și Cercetării în domeniul educației la acest moment, proiectele de dotare cu echipament modern în curs de desfășurare, dar și despre posibilitatea participării la diverse proiecte de finanțare de la bugetul de stat şi de la partenerii de dezvoltare, inclusiv pentru eficiența termică, necesitatea asigurării accesului tuturor copiilor la o educație de calitate.
Participanții la ședință au subliniat importanța conlucrării eficiente a autorităților locale cu cele centrale, găsirea soluțiilor optime pentru îmbunătățirea calității serviciilor educaționale. Managerii instituțiilor de învățământ s-au referit la salarizarea și statutul social al cadrelor didactice, la parteneriatul școală-familie, diversificarea metodelor de promovare a ofertei educaționale, oferirea cursurilor opționale, cercurilor, secțiilor sportive etc.
A urmat rubrica întrebări și răspunsuri, în cadrul căreia ministrul Anatolie Topală a încurajat dialogul constructiv. Cei prezenți la discuții au abordat diverse probleme, inclusiv problema atragerii cadrelor tinere în mediu rural. La finalul întrevederii, ministrul a colectat opiniile managerilor instituțiilor de învățământ pentru a documenta și a putea soluționa problemele apărute.
Vizita de lucru a ministrului Educației și Cercetării Anatolie Topală la Căușeni se înscrie în cadrul activităților Guvernului și are loc în contextul măsurilor întreprinse pentru gestionarea eficientă a domeniului educației în regiuni.
Comentarii ()