
Transportatorii nu-s de acord cu MIDR și vor continua protestele

Transportatorii vor continua să protesteze, deoarece nu susțin proiectul Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR), care propune posibilitatea stabilirii tarifelor mai mari la transportul auto de pasageri cu avizul pozitiv al consiliilor autorităților administrației publice locale, comunică MESAJ.md.
În acest context, președintele Consiliului Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto, Oleg Alexa, a declarat că „acest proiect înseamnă doar un lucru, că acțiunile de protest ale transportatorilor vor continua”, în cadrul unei conferințe de presă.
Potrivit lui Oleg Alexa, în proiect se introduc două categorii de tarife: la serviciile de transport raional și interraional. Deși din proiect reiese că tariful ar putea crește de la 1 martie, de la 60 de bani, cum este acum, până la 1 leu per kilometru pentru un pasager, nu e chiar așa.
De asemenea, președintele Consiliului Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto spune că prin acest proiect ministrul Andrei Spînu încearcă să transfere responsabilitatea pentru creșterea tarifelor de la minister la organele publice locale. În document este indicat că transportatorul va putea ridica tariful cu condiția avizului pozitiv al consiliului local din localitatea unde este deschisă ruta. Apar însă multe semne de întrebare privind aplicarea acestei formulări.
Astfel, Codul transportului rutier prevede că ministerul calculează și aplică tarifele pentru serviciile de transport și serviciile de autogară. Ministerul nu stabilește un diapazon de tarife care ar putea fi aplicate în funcție de voința organului public local. „Reiese acum că transportatorii trebuie să alerge pe la fiecare primărie, să depună cerere și primăria fie va accepta, fie nu va accepta, fie va accepta dar într-o mărime mai mică creșterea tarifelor”, a specificat Oleg Alexa, fiind nedumerit cine va face calculele în primării, mai ales acolo unde nu există specialiști în domeniu.
„Nu este un mecanism viabil. Este un mecanism care arată că ministrul recunoaște că tariful trebuie să crească, dar nu vrea să pună semnătura (sub această decizie)”, a mai menționat Oleg Alexa.
Comentarii ()