
Volvo: Mai puține vite și interioarele mașinilor din PET-uri

Din motive de sustenabilitate, constructorul suedez de automobile elimină definitiv pielea din interiorul viitoarelor modele electrice. Primul la care se aplică această modificare este C40 Recharge.
Volvo este unul dintre producătorii care contribuie activ la protejarea mediului înconjurător. În special, constructorul din Goteborg este îngrijorat de efectele negative pe care le au asupra mediului creșterea vitelor (responsabilă pentru 14% din gazele cu efect de seră provenite din activități umane) și defrișările.
Tocmai de aceea, suedezii anunță acum că elimină definitiv pielea din interiorul viitoarelor modele pur electrice. Primul la care se aplică această modificare este C40 Recharge, un SUV cu zero emisii care a debutat oficial în luna martie a anului trecut.
Până în 2030, Volvo intenționează să devină o marcă pur electrică, așadar pielea va fi eliminată definitiv din oferta nordicilor.
În locul acestui material asociat cu modelele premium, Volvo va oferi materiale sustenabile. Un exemplu este Nordico, creat chiar de inginerii producătorului suedez de automobile.
Pe scurt, Nordico este o combinație de textile realizate din PET-uri reciclate, material bio din pădurile sustenabile din Suedia și Finlanda și dopuri de plută reciclate din industria vinului.
Acest nou material va debuta o dată cu viitoarele generații de modele Volvo.
Până în 2025, suedezii intenționează ca 25% din materialele folosite în interiorul viitoarelor modele să fie ori reciclate, ori provenite din surse bio. Tot până atunci, Volvo vrea ca furnizorii săi direcți să folosească 100% energie regenerabilă.
Comentarii ()