
Noile generații Passat, Tiguan și T-Roc vor fi ultimele cu motoare termice

Thomas Schaefer, șeful mărcii Volkswagen, a declarat într-un interviu pentru o publicație germană că următoarele iterații ale lui Passat, Tiguan și T-Roc vor fi ultimele mașini ale mărcii cu motoare termice. Viitoarea generație Golf nu are în plan un motor termic, iar Polo ar putea fi retras complet.
Volkswagen este pe cale să renunțe, încet dar sigur, la motorizările termice până la începutul deceniului viitor. Cu această ocazie, știm deja că marca din Wolfsburg va înceta să mai vândă mașini cu motoare termice și hibride începând din 2033. Din acel moment, planul este ca Volkswagen să comercializeze doar mașini electrice în Europa.
Pregătirile pentru această tranziție au început încă din acest deceniu. Tocmai de aceea, viitoarele iterații ale celor mai cunoscute și apreciate modele din gama constructorului din Wolfsburg vor fi ultimele cu motoare termice.
Într-un interviu acordat publicației germane Automobilwoche, Thomas Schaefer, șeful mărcii VW, a confirmat că următorul Passat, precum și viitoarele generații Tiguan și T-Roc vor fi ultimele mașini ale mărcii cu motoare termice. Noua generație Passat va fi lansată mai târziu în acest an, urmată de Tiguan. Între timp, viitorul T-Roc este programat să-și facă apariția în 2025.
„T-Roc este ultimul [model nou] cu motor termic în Europa pe care îl vedem la orizont.
Desigur, celelalte modele primesc îmbunătățiri și mai mari. Dar vehicule cu motoare termice complet noi nu fac parte din plan după aceea, cel puțin nu până acum”, a declarat șeful mărcii germane.
Tot același Schaefer mai spune că următoarea generație Golf nu este cotată să primească un motor termic. Cu toate acestea, el lasă de înțeles că, dacă lucrurile se schimbă, atunci nu este exclus ca viitorul Golf 9 să mai primească în continuare un motor clasic. „Dacă lumea se dezvoltă complet diferit față de cum ne-am așteptat până în 2026 sau 2027, atunci vom putea lansa un vehicul complet nou. Eu nu cred asta. Deocamdată, acest lucru nu este planificat”, a mai adăugat Schaefer.
La final, șeful Volkswagen a dat de înțeles că Polo ar putea fi retras în curând. Motivul este atribuit viitoarelor norme de poluare Euro 7, care, potrivit spuselor lui Schaefer, ar face ca modelul să fie prea scump. Mai exact, un viitor Polo hibrid ar urma să coste la fel ca viitoarea versiune de serie a lui ID.2all, viitorul model electric de oraș, programat să apară în 2025.
De asemenea, Volkswagen va lansa un crossover electric nou în 2026, care ar putea fi botezat ID.Tiguan. Viitorul Golf 9 ar urma să apară după 2028 și va fi bazat pe platforma dedicată SSP.
Comentarii ()